Nyheter & Trender

 


Nyheter & Trender


Unibody ser dagens ljus

Jenny Tjärnbro, Marie Georgsson och Olivia Hagbrand

Under sitt första år har Unibrands bad- och underklädesavdelning under ledning av Marie Georgsson gått över förväntan, varför den nu knoppas av till ett eget bolag, Unibody AB. Med ett starkt team bakom sig och en känsla för vad som säljer välkomnar Marie möjligheten att bredda Unibrands-gruppens kunderbjudande ytterligare. Företaget vilar på en vilja att ständigt ligga i framkant och satsar på att skapa mer tid åt kunder genom att de tryggt kan lämna uppdragen hos Marie och hennes medarbetare.

Som den uppmärksamme läsaren av Unibrands nyhetsbrev noterat så välkomnade Unibrands AB förra hösten Marie Georgsson som produktchef för en nystartad bad-/underklädesavdelning. Planen att knoppa av denna verksamhet fanns med redan från början, under förutsättning att marknaden var med på noterna när Unibrands-gruppen utökade sitt kunderbjudande. Den satsningen har verkligen slagit in:

Det första året har gått över förväntan, säger Marie, och det trots vikande konjunkturer. Det är verkligen roligt att vi nu kan sätta vår plan i verket och att jag och mina medarbetare kan arbeta vidare med det vi skapat i ett eget bolag inom Unibrands-gruppen. 

Det nystartade företaget heter Unibody AB och arbetar med design, produktutveckling och försäljning inom underkläder, bad-, sov- och sportplagg, varugrupper som inspirerat logotypens fräckt rosa färg. Företaget och Marie kommer att fortsätta att ge Unibrands-gruppens kunder fler produktsegment inom vilka de kan dra nytta av den höga grad av service och spetskompetens som kännetecknar företagen inom gruppen. Marie, som har arbetat i över tjugo år som produktchef och har betydande erfarenhet i branschen, pekar också på att det inte bara är hennes erfarenhet utan det kompetenta team av medarbetare hon har med sig som ligger bakom det goda året.

Översätter behov till produkter

- Min styrka är att jag kan översätta de behov jag vet att man har som inköpare till produkter, säger Marie, men det är medarbetare som assistent Olivia Hagbrand, designer Jenny Tjärnbro och CSR/BSCI-experten Anne Broström och vårt ständigt alerta Kina-kontor som gör att jag kan ta fram de produkter som min intuition säger mig kommer att sälja bra. Vi arbetar som ett tätt sammansvetsat team – det är en styrka vi delar med hela Unibrands-gruppen!

Företagets ”motto” är att ständigt förnya erbjudandet till kunderna – att bokstavligen leva upp till det man lovar varje kund. Unibody står för trygghet: när kunderna lämnat sina uppdrag i händerna på Marie och hennes team så kan de lugnt vända uppmärksamheten åt ett annat håll, eftersom man kan lita på att rätt produkter kommer att finnas på rätt plats på utsatt tid. Marie förklarar det som en fråga om tid:

Skapar tid genom trygghet

- Vi vill helt enkelt skapa mer tid åt våra kunder och det får de genom att de kan lita på vår kompetens och att vi levererar exakt det vi lovar. Vi lever ständigt i verkligheten och är fullt medvetna om konkurrensen, så därför vill vi alltid ligga i framkant och vara steget före – för då gör vi det möjligt för våra kunder att ligga i framkant. Det är en del av vårt erbjudande.

Unibody startades den första oktober i år och man kommer under våren att flytta till egna lokaler, eftersom Unibrands ABs lokaler inte räcker till för den expanderande verksamheten. Med nya, fräscha lokaler och en stark organisation bakom sig ser Marie fram emot det nya året:

- Med facit i hand är vi tacksamma för det förtroende som våra kunder visat oss och trots att första året gått över förväntan så ser vi att det finns betydligt mycket mer för oss att göra framöver, särskilt när det gäller att tillgodose en allt större del våra kunders behov. Jag kommer fortsätta att jobba nära både kunder och leverantörer och ser fram emot att hjälpa dem att växa och utvecklas.