Design

 


Design tar produkten till en ny nivå

Vi skapar koncept, färgkartor och hela kollektioner för våra kunder – ett garanterat sätt att vara unik på en marknad där trender kommer och går, men även stannar. Vårt erfarna och trendkänsliga designteam kan ge dig allt ifrån kreativt nyskapande efter dina riktlinjer till vidareutveckling och profilering av redan befintliga modeller.

 

Linda Lindqvist – ser helheten
Från varumärkesdesign på Svea och konceptdesign på JC Dam till barnkläder på Guppi - Linda har snart 17 år i branschen. Hennes styrka är att se vad som säljer och låta det ta form i de koncept hon skapar. Hennes gedigna trendkänsla kommer ur ett livslångt analyserande av trender – hon vet vad som kommer och vad som blir kvar.




Annica Solenhöjd – design som barnet själv väljer
Färg, form, funktion – Annica arbetar med barnkläder ur barnets eget perspektiv. Det blir mönster och licenskläder: barn älskar Hello Kitty och det är tufft med Star Wars. 16 år som designer ger en bred bakgrund därtill: sport, väskor och barnkläder på företag som Lindex och Kappahl är bara några exempel.

 




 

Jenny Tjärnbro – klassiskt med en twist
Med konst och textil i botten till Nordisk Designskola: Jenny har kvar en känsla av Värmlands skogar i sin design av ridkläder, gärna med en aning brittisk överklass. Men hon stannar inte där: hennes design är framför allt kundinriktad, varför profilkläder, yrkeskläder och dam-/herrmode kan spänna alltifrån marinblått till knallgult.




Cristina Vigeliusson – tänker inom boxen
Det fullkomligt rasar ut skisser ur Cristinas penna: hennes styrka är att hon snabbt ser vad kunden vill ha och använder sin känsla för att ”sätta helt rätt plagg” på kort tid. Med skolning från Nordisk Designskola och ett förflutet som annonskreatör skapar hon plagg som ligger helt rätt trendmässigt och presentationer som gör att plaggen framträder i sin fulla glans – redan som skisser.